“Per Manresa l’obra més necessària seria la connexió de Renfe amb els FGC“ segons Pere Macias, coordinador de Rodalies Catalunya
“Per Manresa l’obra més necessària seria la connexió de Renfe amb els FGC“ segons Pere Macias, coordinador de Rodalies Catalunya
Notícia CONFAVC-FAVManresa-Amb l’assistència d’una trentena de persona que omplien la sala de l’espai Òmnium Cultural Bages-Moianès es va celebrar l’acte sobre le s explicacions del desplegament del Pla Rodalies 2020-2030 a la comarca del Bages. Un acte que es va celebrar el passat 23 de febrer organitzat per la FAVManresa– i la CONFAVC amb la participació del coordinador del Pla de Rodalies de Catalunya, Pere Macias; la intervenció d’en Josep Maria Olivé, enginyer d’obres públiques i membre de la Junta de l’Associació per la Promoció del Transport Públic ; la moderació d‘en Salvador Soler Casacuberta, enginyer de camins, canals i ports; i la presència tant de Toni Erro com a president de la FAVManresa, com Torcuato Matilla, de la Junta Directiva de la CONFAVC.
La primera intervenció va ser la d’en Josep Maria Olivé, qui va remarcar la importància del transport públic equiparant aquest servei a l’educació i la santitat en termes de justicia social. Es va mostrar en contra de l’obra de contrucció de l’estació de FGC del centre de Barcelona (Plaça Espanya) per no ser una despesa adequada a les necessitats del territori i va defensar la viabilitat del tren tramvia del Bages amb els dos ramals cap a Súria i Sallent.
En Pere Macias va explicar l’estat del desenvolupament del Pla de Rodalies de Catalunya, que ha d’executar una despesa de 6400 milions d’euros fins al 2030, amb l’horitzó de guanyar de 400 mil persones usuàries a 600 mil al 2030.
Macias va destacar que el Pla contemplava fer molta feina de renovar, actualitzar el servei, que no s’havia fet els darrers anys que cal fer i donarà més fiabilitat i seguretat, a l’hora que ajudarà a ser mes àgil quan es produeixin incidències. Aquest és el cas de les noves subestacions elèctriques. També va explicar que hi ha moltes obres engegades, que són molt necessàries però que afectaran al servei.
Pel que fa a la nova estació dels FGC a Plaça Espanya, el coordinador de Rodalies Catalunya va opinar que per Manresa “l’obra més necessària seria la connexió de Renfe i amb els FGC“.
Des de la FAVManresa és creu que “el Pla és poc ambiciós i més aviat preveu anys de dificultats per les obres de manteniment i actualització de les instal·lacions” que afectaran a la demana de reducció del temps comercial del trajecte a Barcelona. També des de la federació local es va destacar ” la constatació que “el tren no és una prioritat del Gorvern espanyol per a la regió central“.