Salta al contingut

La FAVManresa i la Plataforma no + morts a la C-55 convoquen una concentració a la C-55 aquest dissabte per a reivindicar-ne el seu desdoblament

|

La FAVManresa i la Plataforma no + morts a la C-55 convoquen una concentració a la C-55 aquest dissabte per a reivindicar-ne el seu desdoblament

Comparteix

Comunicat FAVManresa.– La Plataforma no + morts a la C-55 i la Federació d’Associacions de Veïns de Manresa, farts de denunciar l’alta sinistralitat de la C-55, en el seu tram sud, i de veure que les autoritats del departament de territori i el govern de Catalunya, es fan l’orni, i renuncien a ocupar-se de resoldre les greus deficiències que patim, els ciutadans de la Catalunya Central, pel que fa a les comunicacions amb de les nostres comarques, amb l’àrea metropolitana sud, ports de BCN i Tarragona, aeroport, Zona Franca, Baix Llobregat. En definitiva que la C-55, deixi de ser una ratera, pel trànsit rodat, la salut dels ciutadans i el progrés econòmic:

CONVOQUEM A LA CIUTADANIA, A LES ENTITATS SOCIALS I ECONÒMIQUES, ALS RESPONSABLES POLÍTICS DEL TERRITORI I DEL PAÍS, A UN NOU TALL DE LA C-55 EL DISSABTE 20 DE GENER DE 2024, AL PUNT QUILOMÈTRIC 17,2, (DAVANT DE LA BENZINERA DEL TÚNEL DE BOGUNYÀ), PER EXIGIR-NE EL DESDOBLAMENT D’AQUEST DESPROPÒSIT DE CARRETERA.

Malauradament, el passat 1 de gener hi va haver un accident a l’alçada de la benzinera, situada al km. 17,2 (Castellbell i el Vilar), a tocar de l’entrada nord del túnel de Bogunyà, el veí de Terrassa, Antonio Ramírez Sánchez i va perdre la vida, és en memòria d’aquesta nova víctima, que convoquem aquest tall i per reconfortar als familiars i amics.

Desdoblar la C-55 en el seu tram sud (Abrera-Manresa), no és un acudit dels convocants del tall, sinó la resposta a l’alta sinistralitat, a la gravetat dels accidents, a resoldre la ratera que suposa el migrat disseny de la via, que també segresta el progrés econòmic i social de les comarques centrals. Les autoritats de Catalunya ens tenen deixats a la mà de Déu, pel que fa a inversions en infraestructures viàries, i restem condemnats a l’ostracisme des del restabliment de la Generalitat de Catalunya.

La densitat de trànsit de la C-55 va dels més de 45.000 vehicles diaris a la ronda de Manresa, als més de 33.000 vehicles diaris entre Castellbell i Monistrol de Montserrat, passant per més de 25.000 vehicles en els trams de menor densitat. (Segons les dades del Departament de Territori). Si ho comparem amb les directives de la Unió Europea que recomanen el desdoblament urgent en el cas de superar densitats de trànsit de 15.000 vehicles diaris, queda palesa la incompetència i la manca d’empatia amb les víctimes de la C-55, per part dels distints governs que han passat pel Departament de Territori.

Sembla que el Departament de Territori, des de 1999, estigui tornant hipotètics favors, a la concessionària Autema ( Ferrovial, Abertis), ja què des de llavors hi ha abocat a la ratlla de 500 milions €., justificant-se en una pretesa necessitat de traslladar trànsit de la C-55 a la C-16 i que mai han aconseguit. Amb aquest regal econòmic, hauríem pogut desdoblar la C-55 sencera més de dues vegades. S’haurien evitat moltíssimes víctimes mortals, moltíssims accidents molt greus, una altíssima sinistralitat, i hauríem posat en solfa, la vitalitat en matèria de comunicacions viàries l’economia de les comarques centrals.

Manresa, 16 de gener de 2024.

Configuració de cookies